{:ro}Valoarea Adusă de Realtor Tranzacției Imobiliare{:}{:en}Spring! Big plans for us! A new home! {:}
{:ro}
Pasii pe care trebuie sa-i urmeze orice client in cadrul procesului de achizitionare a locuintei mult dorite, trec si prin faza identificarii unui agent imobiliar competent, care sa reprezinte 100% interesele clientului prin valorificarea tuturor cunostintelor, informatiilor si a parghiilor detinute.
Dar, dupa cum o simpla cautare in online a agentului imobiliar potrivit releva o serie de rezultate cu cele mai diverse titluri, respectiv denumiri ale functiei, alegerea agentului potrivit devine dintr-o data mai dificila.
Pentru a iesi in evidenta, unii agenti imobiliari apeleaza la tot felul de strategii, printre care si folosirea unor denumiri pompoase ale job-ului lor.
Intrucat exista atat de multe denumiri diferite ale job-ului de agent imobiliar, ridicolul situatiei face ca pana si agentii sa aiba dubii in ceea ce priveste responsabilitatile care decurg de pe urma denumirilor respective.
Tipuri de agenti imobiliari
Desi exista numeroase titulaturi pentru acest job, la final le putem restrange pe toate sub denumirea generala de agent imobiliar.
Insa este important in acelasi timp sa intelegem inainte de toate care este valoarea pe care fiecare dintre aceste denumiri o poate aduce intr-o tranzactie imobiliara.
Spre exemplu, daca discutam de majoritatea covarsitoare a agentilor imobiliari din Romania, mai exact cei care practica intermedierea, e bine de stiut ca valoarea pe care un astfel de agent o aduce pentru un vanzator/cumparator intr-o tranzactie este aproape nula, deoarece el nu poate reprezenta 100% nici interesele vanzatorului, dar nici interesele cumparatorului, din simplul motiv ca agentul incaseaza un comision de la ambele parti.
Pe de alta parte, agentul de listare, este cel care se angajeaza sa reprezinte doar interesele vanzatorului. Atributiile acestei functii denumita specialist reprezentare cumparator, decurg din denumirea job-ului, intrucat agentul respectiv este specializat in colaborarea cu un client cumparator. La fel ca si agentul de listare, si agentul cumparatorului se angajeaza sa reprezinte doar interesele clientului care este interesat de achizitia unei locuinte.
Pe modelul Asociatiei Nationale a Realtorilor de peste ocean, odata cu aparitia APAIR, Asociatia Profesionala a Agentilor Imobiliari din Romania, titulatura de Realtor a devenit o realitate si pe sectorul nostru.
Realtor
Analizand in detaliu diferenta dintre un realtor si un agent, constatam ca aceasta este reflectata in primul rand prin gradul de educatie superioara, pe care un realtor il are.
Sustinerea examenului pentru a obtine certificarea de realtor necesita o pregatire indelungata, tocmai pentru ca examenul in sine este de obicei mai lung si mai dificil, comparativ cu examenul pentru a obtine certificarea de agent imobiliar.
“Obtinerea certificarii de realtor este partea usoara, daca putem sa o numim asa. Partea dificila este aceea de a deveni un bun realtor, intrucat acest lucru nu se poate obtine decat in momentul in care un agent este dispus sa aloce mult timp, energie, dar si sume considerabile educatiei sale. Insa noi, privim aceste eforturi drept o pasiune, motiv pentru care sustinem orice initiativa de dezvoltare profesionala a membrilor nostri, lucru care ne-a adus in situatia de a fi mai profesionisti decat 95% din piata de agenti imobiliari din Romania. Avantajul colaborarii cu realtorii se traduce prin accesul la standarde inalte de cunostinte de specialitate, pe care un realtor le are. In special, pe sectorul de imobiliare premium, lipsa de pregatire de specialitate a agentilor imobiliari este o realitate, motiv pentru care consideram ca nivelul superior de pregatire al realtorilor, vine ca o gura de oxigen pentru consumatorii de servicii imobiliare”, declara Alice Necula, vicepresedinte APAIR.
Avantajele colaborarii cu un Realtor
Colaborarea cu un realtor are multiple avantaje pentru un client, intrucat serviciile prestate de realtor sunt analizate frecvent cu clientul si pot fi adaptate din mers.
Din lista serviciilor de care beneficiaza un client, prin intermediul unei colaborari cu un realtor, enumeram urmatoarele: pregatirea documentatiei specifice tranzactiilor imobiliare; organizarea de intalniri, prezentari si vizionari imobiliare; crearea campaniei de marketing personalizata in functie de cerintele clientului; crearea si distribuirea de materiale de prezentare; monitorizarea continua a rezultatelor campaniei de marketing pentru a obtine cea mai buna expunere; prezentarea rezultatelor clientului, care poate fi realizata atat prin intermediul unui site de prezentare, cat si prin inmanarea unor documente fizice
O colaborare de succes se intemeiaza pe baza unei relatii sincere si deschise, intre client si realtor. Cu cat clientul ofera mai multe informatii referitoare la asteptarile sale de pe urma colaborarii cu realtorii, cu atat realtorul poate schita o strategie de marketing adecvata nevoilor clientului, care sa aduca cele mai bune rezultate.
Concluzie
Pentru ca suntem de parere ca educatia este cheia succesului in imobiliare, majoritatea angajatilor Otho Estate sunt Realtori, membri ai APAIR.
Acest lucru vine atat ca o confirmare a competentei noastre, cat si ca o responsabilitate pe care o luam in serios, in momentul in care lucram in baza unui contract de reprezentare pentru clientii nostri.
Iar pentru ca suntem profesionisti pana la capat, atat calitatea de membrii APAIR, cat si modul prin care vedem noi sectorul imobiliar, toti realtorii Otho Estate se angajeaza sa respecte un cod etic strict si pot fi trasi la raspundere din punct de vedere legal, in cazul in care nu isi indeplinesc angajamentele.{:}{:en}Today, the most beautiful season of the year, came to mind: Spring! This season wakes to life our senses as well as the nature outdoors. After a cold, long winter when each and everyone searched for a warm and comfy place to rest, we begin to regain our energy and start making plans for the summer and the rest of the year. Spring is the time, when people have the opportunity to organize their homes, their vacations and maybe plan for new acquisitions.
We have noticed the tendency, generally speaking, that this time of the year, people are more opened to changes, have more strength and will to do the things they desire. Some of us change the furniture, some meticulously clean their house or garden and some of us just want a totally new home. If you`re looking to purchase a new house, here are some ideas you may consider before starting:
Establish your budget
If you don`t have already a budget for this kind of buying and you`re planning on loaning the money for it, you should find first a mortgage lender and talk to him about all you`re plans, provide him the information he needs in order to help you go on with the process. If everything`s good and the pre-approval is secured, you now can start finding a real estate agent, taking into account the fact that you need some extra money savings to cover contracts expenses, or the earnest the bank asks for as a condition of loaning you the money you need.
Prepare your documents
Pay attention to what the loan officer asks you as documentation, organize all the papers and make sure nothing is missing. If you can, make extra copies or even add some more papers, even if not required at the moment. Could help you save some time as you go on with the procedure, because as we already know, there are times the bank asks for more documents as they first told you.
Finding the right real estate agent
You could talk to a few agents before you decide to choose one. It really needs to understand your needs and wishes, in order to find you the best deal. He is the key element of your `adventure` on finding your dream house. He knows exactly what is out there in terms of real estates, he surely knows money and he will be able to understand which way to go. So, choose wisely!
Wishes and necessities, two different aspects
Considering we`re talking about a long term or we could even say a lifetime investment, we should look at the facts in a realistic manner, which best suites and serves our need more than wishes. Things can be added or changed in time if we need more comfort. Important factors in our opinion, would be the neighborhood , the size of the house, the money you could spend if it`s far from school, stores or work places. These are all things to absolutely take in consideration before you decide it`s the best thing for you.{:}




