{:ro}Relația dintre mediul online și agentul imobiliar: parteneriatul perfect{:}{:en}The relationship between online and real estate agent: the perfect partnership{:}
{:ro}Mediul online, mai ales în România, este în plină evoluție și dezvoltarea acestuia se întâmplă cu o viteză amețitoare. Noi vorbim despre imobiliare, ne interesează segmentul, pentru că este specializarea noastră, asta facem. De ani de zile o facem în parteneriat și cu ajutorul mediului online, nu am privit niciodată acest lucru ca pe o amenințare, dar ca pe o provocare, o oportunitate de a scoate ce e mai bun din situație, să ne reinventam prestațiile și strategia de vânzare. Credem cu tărie în progres continu și perfecționarea serviciilor pe care le oferim, așadar această schimbare nu o putem considera latfel, decât de bun augur.
A apărut la un moment dat întrebarea:
”Dacă internetul oferă cumpărătorilor de imobiliare un asemenea volum de informații, actualizate, ce nevoie mai avem de agenții imobiliari?”
Dorim să răspundem obiectiv, realist și să explicăm fenomenul din punctul nostru de vedere și nu numai al nostru. După cum spuneam mai sus, noi conlucrăm foarte bine cu mediul online, este o modalitate excelentă de promovare, o șansă de a fi transparenți, de a furniza informații exacte clienților, în acest fel oferind posibilitatea cumpărătorilor de a fi la curent cu noutățile. De obicei firmele care ofera servicii sau produse, folosesc site-ul companiei pentru prezentarea ofertelor și blogul pentru educarea și informarea potențialilor clienți, prin articole ca acesta. Noi găsim internetul și accesul clienților la informație, ca pe o unealtă extraordinară de a face lucrurile bine, cu profesionalism, un plus considerabil în crearea conexiunilor sănatoase între companie și client.
Domeniul imobiliar și tranzacțiile imobiliare sunt mai complexe decât în cazul altor tipuri de achiziții, presupun studii aprofundate de piață, cunoașterea vădită a ofertei, mereu în schimbare și multe alte aspecte la care un client care nu are de-a face cu domeniul, nici măcar tangențial nu ar putea să le cunoască sau să le ia în calcul în luarea unei decizii corecte în momentul achiziției. Necesitatea prestațiile agenților imobiliari, nu credem ca a fost vreodată pusă la îndoială, ba din contră, lucrurile par să se fi așezat mai bine acum ca oamenii au înțeles importanța agentului care are experiența necesară, cunoaște foarte bine piața, cunoaște legislația și joacă rolul incontestabil al intermediarului între online și client, spre exemplu. Online-ul este un instrument impersonal, neutru, care oferă informația, dar de cele mai multe ori nu-ți spune ce să faci cu ea. Aici intervine importanța vitală, am spune, a agentului imobiliar care ne îndrumă pas cu pas către achiziție. Lucrurile sunt mult mai complexe în realitate decât ne sunt prezentate pe diverse platforme de vânzări sau promovare, avem nevoie de îndrumări, de oameni competenți care să ne explice cum funcționează lucrurile.
Așadar un agent imobiliar ne garantează cel puțin 4 lucruri esențiale în procesul de cumpărare:
*Acces amplu la oferta pieței în acel moment – un agent imobiliar va avea întotdeauna soluție la ceea ce cauți și nu doar o suluție, ba chiar mai multe. El știe exact, în funcție de cerințe, buget și nevoi, ce anume să-ți ofere. Nu te va pune niciodată în situația în care să nu știi ce să alegi, pentru ca va avea argumente și va face ce știe mai bine, să te ajute, nu să te încurce.
*Va ști să negocieze! – dacă vă gândiți ca negocierea poate fi transparenta și mergeți pe principiul că ar fi mai benefică dacă s-ar face fără intermediar, adica fără agent, vă spunem că de cele mai multe ori acest raționament nu se aplică. În primul rând nu toți avem abilități bune de negociere, iar agentul imobiliar are aceste abilități construite profesional, pe care stie să le aplice cu succes în tranzacțiile imobiliare. Vă asigurăm că un profesionist va avea grijă ca negocierea să se finalizeze în avantajul ambelor părți, până la urmă profesioniștii muncesc în primul rând pe principii bine stabilite și nu riscă niciodată numele companiei pe care o reprezintă. Mizele sunt mari în domeniul imobiliar și agenții știu asta foarte bine, sunt situații cu care se confruntă zilnic, știu să le gestioneze bine.
*Va gestiona pentru noi, birocrația – se va ocupa cu eficiență și succes de partea cea mai solicitantă probabil, a procesului de achiziție. Nu ne place să stam la cozi interminabile, să solicitam documente cărora nu le înțelegem importanța, să semnăm contracte pe are nu știm să le citim, tocmai pentru ca nu avem experiența necesară.
*Vei fi în siguranță – vorbeam mai sus despre etica unui agent imobiliar profesionist, care la locul de muncă este ambasadorul propriului angajator și de faptul că nu va risca niciodată integritatea companiei, pentru nimic. Așa că e lesne de înțeles faptul că el va fi întotdeauna sincer, nu-ți va promite altceva decât piața în acel moment poate să-ți ofere, în realitate. Cu atât mai mult cu cât acest raport se va desfășura în urma încheierii unui contract, pe care ambele părți vor fi obligate să-l respecte.
Avantajele angajării unui agent imobiliar sunt evidente, cu atât mai mult cu cât contractual și etic, aceștia acționează net în favoarea clientului. Spor în tot ce vă propuneți!{:}{:en}The online, especially in Romania, is continuingly evolving and it`s happening fast. We`re talking about real estate, because that`s what interests us and it`s what we`re specialized at, that`s what we do. It`s been years we`re doing our job in some kind of great partnership with the social media and websites that promote our services and help our customers to stay always informed. We never have seen this online offerings on a wide range of information from and for all domains of activity, including the real estate area. So, with this, the question in the people`s mind, appeared:
“If the internet offers us all the information we need, why do we still need real estate agents? What could they still do for us?!”
Well, we`d very much like to discuss that and respond that question in a realistic manner and explain the phenomenon, from our point of view. As we said earlier, we managed to combine the human effort and the online opportunities to educate the people and promote our professional services. We use as a tool to enrich our customers experience in buying a house, offering them pictures, prices, comparison, variety and so on. The real estate is way more complex than we actually think at first sight, and there are procedures to be done along the way, so a real estate agent, is really essential having.
So what can and should a real estate agent do for us?!
*Wide access to the real estate market – a good real estate agent will always be updated and will always have a great number of houses to show you, according to your requests, your needs and your budget.
*He will know how to negotiate for you – if you ever thought that the negotiating would be more successful if you would do it yourself directly with the owner, but we can assure you it`s not entirely true, because a seller will always look to turn the tables in his behalf, this is where an agent will know how to handle things, better than an unexperienced person who`s in the rush of having a dream home.
*He will do the paperwork for you – you won`t have to worry about paperwork and stuff like that to handle, the real estate agent will have it covered.
*You`ll be safe and your transaction either – a real estate agent, that works under a contract will always be upfront and will tell you honestly how the things are, what can you afford and the conditions to do so.{:}